Friday 18 May 2012

বিষয় – সঞ্চয় আৰু বিনিয়োগ (৪)


(যোৱা সংখ্যাৰ পিছৰ পৰা)

There seems to be some perverse human characteristics that like to make easy things difficult. – Warren Buffett.

চেন্‌চেক্স, নিফ্‌টি, মাৰ্কেট কেপিটাইলাইজেচন, টেকনিকেল এনালাইচিচ আদি কঠিন কঠিন শব্দবোৰ শুনি আৰম্ভনিতে ভয় খাব নালাগে | শ্বেয়াৰ বজাৰত বিনিয়োগ কৰিবলৈ লাহে লাহে আৰম্ভ কৰিলেই এই কথাবোৰ নিজে নিজে বুজি গৈ থাকিব পাৰি | হাতত কিমান টকা আছে সেইটো ডাঙৰ কথা নহয় | সেই টকাখিনি ক’ত কেনেকৈ বিনিয়োগ কৰা হৈছে সেইটো ডাঙৰ কথা | সাধাৰণ বুদ্ধি আৰু জ্ঞানেৰে (যাক আমি কমন চেঞ্চ বুলি কওঁ), আনে ফ্ৰীতে দিয়া চ’ কল্ড হট্‌ টিপচ্‌ বিলাক আওকান কৰি শ্বেয়াৰ বজাৰত দীৰ্ঘ সময়ৰ বাবে ভাল ভাল কোম্পানীত বিনিয়োগ কৰিলে লোকচান হোৱাৰ কোনো কথাই নাই | আৰম্ভনিতে আনক দেখি ভয় খাই ছত্ৰভঙ্গ দিলে বিনিয়োগৰ এখন অতি সফল ক্ষেত্ৰৰ পৰা নিজকে আঁতৰাই অনা হব |

সাধাৰণ বুদ্ধি আৰু জ্ঞানেৰে কি কৰিব পাৰি তাৰ ওপৰত এটা বিখ্যাত সাধু আছে | এজন দুখীয়া খেতিয়ক আছিল | তেওঁৰ তিনিটা ডেকা ডেকা পুতেক আছিল | এবাৰ তেওঁ দীৰ্ঘ সময়ৰ বাবে তীৰ্থ ভ্ৰমণত ওলাল আৰু যাবৰ সময়ত তিনিওটা পুতেককে এডোখৰকৈ কাঠৰ টুকুৰা দি গ’ল আৰু লগতে কৈ গ’ল যে এই কাঠৰ টুকুৰাকেইডোখৰেৰে কোনটো পুতেকে কি কৰে তেওঁ ঘূৰি আহি চাবহি |

ডাঙৰ পুতেকে ক’লে এই সামান্য কাঠৰ টুকুৰাৰে কি কৰিব পাৰি ? তেওঁ বজাৰলৈ গ’ল আৰু প্ৰথমতে পোৱা গ্ৰাহকজনকে টুকুৰাটো বিক্ৰী কৰি যি পালে টকাকেইটা লৈ গুছি আহিল | আহোতে বাটত মদৰ দোকান এখন পালে আৰু দেউতাকে সামান্য কাঠ এডোখৰ দি যোৱাৰ দুখ পাহৰিবলৈ বজাৰত পাই অহা টকাকেইটাৰে মদ কিনি খালে |

দ্বিতীয় পুতেকেও কাঠটুকুৰা লৈ বজাৰলৈ গ’ল | কিন্তু তেওঁ বজাৰত তিনিদিন খপিলে আৰু নিজে বিচৰা দামতহে কাঠটুকুৰা বিক্ৰী কৰিলে | ঘূৰি আহি তেওঁ হৰলুকি হোৱাৰ ভয়ত টকাকেইটা ওচৰৰ বেংকত থৈ দিলে |

তৃতীয় পুতেকজনে কাঠৰ টুকুৰাটো হাতত লৈ ভাবি থাকিল কেনেকৈ কি কৰা যায় | বজাৰে বজাৰে ঘূৰি ফূৰিল কিবা কৰিব পাৰি নেকি তাৰ আশাত | শেষত তেওঁ এখন দোকান পালেগৈ য’ত কাঠৰ টুকুৰাৰ পৰা মূৰ্ত্তি তৈয়াৰ কৰা হয় | তেওঁ দোকানখনৰ মালিকক অনুৰোধ কৰিলে যে তেওঁ তিনিমাহ দোকানত বিনা পইচাত সকলো কাম কৰি দিব, বিনিময়ত তেওঁক এই কাঠৰ টুকুৰাৰ পৰা মূৰ্ত্তি তৈয়াৰ কৰা কলাটো শিকাই দিব লাগিব | মালিক মান্তি হ’ল | সেই তিনিমাহ লৰাজনৰ বহুত কষ্ট হ’ল | কিন্তি তেওঁ সেই কলাটো আয়ত্ত্ব কৰিহে এৰিলে |

এবছৰৰ পিছত লৰাহঁতৰ দেউতাক উভতি আহিল আৰু দেখিলে যে ডাঙৰ পুতেক এজন ঘোৰ মদাহী হ’ল আৰু দ্বিতীয় পুতেক এজন খেতিয়ক হ’ল যি খুব কষ্ট কৰি উপাৰ্জন কৰে আৰু টকাখিনি ওচৰৰ বেংকত থৈ যায় | কিন্তু সৰু পুতেকক দেখি তেওঁ অতি সুখী হ’ল | তেওঁ দেখিলে যে সৰু পুতেকে এখন ডাঙৰ কাঠৰ টুকুৰাৰ পৰা মূৰ্ত্তি তৈয়াৰ কৰা দোকনৰ মালিক হৈছে আৰু তেওঁৰ দোকানত বহুত মানুহে দিনে ৰাতিয়ে কাম কৰি আছে |

আমাৰ সকলোৰে ওচৰতে সেই একেটুকুৰা কাঠেই আছে | সঠিক জ্ঞান আহৰণ কৰি সেই কাঠটুকুৰা কেনেকৈ ব্যৱহাৰ কৰা যায় তাৰ ওপৰতেই নিৰ্ভৰ কৰিব আমাৰ আৰ্থিক ভবিষ্যত | কোনোবাই কৈছিল –

Remember, no matter how little or how much wealth you have today, it is not a guarantee for what you will have tomorrow. You could be born with a silver spoon and could end up losing it all, or be born with a wooden spoon and end up manufacturing silver spoon for others.”

শ্বেয়াৰ বজাৰত বিনিয়োগ কৰিবলৈ হ’লে নিজৰ মাজত জ্ঞান আহৰণ কৰাৰ প্ৰৱণতা থাকিব লাগিব | কাৰণ শ্বেয়াৰ বজাৰত জ্ঞানখিনি পোনে পোনে টকালৈ ৰূপান্তৰিত হয় |

Buy business, not just stocks. মাত্ৰ শ্বেয়াৰ নিকিনিব, ব্যৱসায়টো কিনি লওক | কেনেকৈ ? অহাবাৰত আলোচনা কৰিম |

ক্ৰমশ: |

বৃন্দাবনৰ প্ৰেম (৮) – গোবৰ্ধন ধাৰণ


ব্ৰজবাসীয়ে ইন্দ্ৰপূজা কৰিছিল |

এবাৰ যশোদাই ইন্দ্ৰপূজাৰ বাবে সামগ্ৰী তৈয়াৰ কৰি থাকোতে কৃষ্ণই আহি সুধিলে – “আমি কিয় ইন্দ্ৰদেৱতাক পূজা কৰিব লাগে ?” যশোদাই উত্তৰ দিলে – “এনেকৈ নকয় কানাই | ইন্দ্ৰ দেৱতাৰ খং ভয়ানক | পূজা নকৰিলে তেওঁ বজ্ৰৰে সকলো ধ্বংস কৰিব |” কৃষ্ণই ক’লে – “মা, আমি ভয়ানকৰ পূজা কিয় কৰিব লাগে ? এই পূজা বাদ দিয়া | যি পূজনীয় তাক পূজা কৰা |”
-    - পূজনীয় কোন ?
-   - আমাৰ বাবে পূজনীয় প্ৰকৃতি, গাই আৰু গোবৰ্ধন পৰ্বত | গোবৰ্ধন পৰ্বতৰ পূজা কৰা |

ব্ৰজবাসীয়ে তাকেই কৰিবলৈ মান্তি হ’ল | কৃষ্ণৰ এই কথাত খং উঠি ইন্দ্ৰই ব্ৰজধামৰ ওপৰত ভয়ানক ধুমুহা বৰষুণৰ তাণ্ডৱ কৰালে | সকলো উটি বুৰি গ’ল | ঘৰ-দুৱাৰ ভাঙি শেষ হ’ল | কিন্তু ইমান বিপদৰ মাজতো ব্ৰজবাসীয়ে নিজৰ বাবে নহয়, কৃষ্ণৰ বাবে চিন্তা কৰিলে – “ক’ত কৃষ্ণ | কৃষ্ণ ঠিক আছেতো ?”

আৰু কৃষ্ণই কি কৰিলে ? নিজৰ বাওঁহাতৰ সৰু আঙুলিত গোটেই গোবৰ্ধন পৰ্বতটো ধাৰণ কৰি তাৰ তলত সমস্ত ব্ৰজবাসীক আশ্ৰয় দিলে | একেলেথাৰীয়ে সাতদিন সাতৰাতি চলিল ইন্দ্ৰৰ তাণ্ডৱ আৰু সাতদিন সাতৰাতি কৃষ্ণই গোবৰ্ধন পৰ্বত ধাৰণ কৰি থাকিল | গোবৰ্ধন পৰ্বতৰ তলত, কৃষ্ণৰ আশ্ৰয়ত সমস্ত ব্ৰজবাসী নিৰ্ভয়ে থাকিল |

অৱশেষত হাৰ মানি ইন্দ্ৰই আহি কৃষ্ণৰ ওচৰত ক্ষমা খুজিলে | অভিভূত হ’ল ব্ৰজবাসীৰ কৃষ্ণৰ প্ৰতি প্ৰেম দেখি | কৃষ্ণই ইন্দ্ৰক বৰ বিচাৰিবলৈ ক’লে | ইন্দ্ৰই বৰদান বিচাৰিলে – “হে প্ৰভু, হে নাৰায়ণ, মোক ক্ষমা দান দিয়া | আৰু যদি মোক ক্ষমা কৰিছা তেন্তে মোৰ পুত্ৰ অৰ্জ্জুনক ৰক্ষা কৰিবা |”

ৰাধা-কৃষ্ণৰ অসীম কৃপাত মই প্ৰত্যেক মাহে এবাৰ এই গোবৰ্ধন পৰ্বতৰ পৰিক্ৰমা কৰো | কেতিয়াবা পত্নী-পুত্ৰ-কণ্যা সকলোকে লৈ যাওঁ | গৰমকালি ৰাতি আৰু ঠাণ্ডাকালি দিনত পৰিক্ৰমা কৰো | এই ২১ কিলোমিটাৰ পথ শুদা ভৰিৰে খোজকাঢ়ি পৰিক্ৰমা কৰোতে ভক্তসকলৰ আস্থা, প্ৰেম আৰু ভক্তিৰ পৰীক্ষা হয় | কেতিয়াবা আন্ধাৰত শিলত উজুটি খাই ভৰিৰ নখ ছিগি যায়, কেতিয়াবা তলুৱাত ঢৌ উঠি প্ৰতি খোজত ভৰি বিষায় | কিন্তু মুখত ৰাধা-কৃষ্ণৰ নাম লৈ আমি পৰিক্ৰমা সম্পূৰ্ণ কৰো | মানুহৰ মন আৰু শৰীৰ সম্পূৰ্ণ পৃথক | উদ্দেশ্য সত্‍ হলে, মনত প্ৰেম আৰু ভক্তি থাকিলে শৰীৰৰ কষ্ট অনুভৱেই নহয় | পত্নী-পুত্ৰ-কণ্যাসহ যেতিয়া যাওঁ তেতিয়া পৰিক্ৰমা মাৰ্গত থকা মুখাৰবিন্দ মন্দিৰৰ ওচৰত আমাৰ লৰা-ছোৱালীহালে গোবৰ্ধন পৰ্বতৰ নামনিত দৌৰা-ধপৰা কৰি অলপ সময় খেলে | দুইটা ধূলিত পোত খায় | কেনেবাকৈ উজুটি খাই পৰে বুলি চিন্তাও লাগে | কিন্তু মই মনে মনে ভাবো – “যিমানদেৰী মন যায় সিমানদেৰী খেলি থাকা | ইয়াত পৰিলেও একো নহয় | আৰু এয়া ধূলি নহয় | এয়া ব্ৰজৰজ | এই ব্ৰজৰজ শিৰত ল’বলৈ গোটেই পৃথিৱীৰ মানুহ ইয়ালৈ আহে | এয়া আমাৰ কৃষ্ণৰ ঠাই | কোনে জানে মাখন চুৰ কৰি কৃষ্ণ আৰু লগৰীয়াহঁতে হয়তো এই বাটেদিয়েই পলাইছিল | এই ঠাইতেই হয়তো কৃষ্ণই গৰু চৰাইছিল, বাঁহী বজাইছিল |”

গোবৰ্ধন ধাৰণৰ পিছত “দুষ্টক দমন, সন্তক পালন”ৰ অনেক কাম কৰাৰ পিছত ১১ বছৰ বয়সত কৃষ্ণই ব্ৰজৰ গোপীসকলৰ প্ৰেমৰ প্ৰতিদান হিচাপে তেওঁলোকৰ লগত ৰাসলীলা কৰে | যমুনাৰ পাৰত, বংশীবটৰ তলত, নিধিবনত একেলেথাৰীয়ে ৬ মাহ, প্ৰতিনিশা এই ৰাসলীলা চলিছিল | কৃষ্ণৰ এই মহাৰাসত স্বৰ্গৰ দেৱীসকলেও অংশ লৈছিল | দেৱতাসকলে আকাশৰ পৰা চাই ধন্য হৈছিল | মহাদেৱে গোপীৰ ৰূপ লৈ কৃষ্ণৰ ৰাসলীলাত নাচিছিল | সেয়ে মহাদেৱৰ আন এটা নাম গোপীশ্বৰ হ’ল | সুৰদাসে সুন্দৰকৈ গাইছে –

“বাসনাৰ ওপৰত সাধনাৰ জয়ৰ প্ৰতীক
এই মহাৰাসত
অনীতিৰ অংশমাত্ৰও নাই |”

ক্ৰমশ: |